ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2021-22: Η ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΝΗΠΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Σχολική Μονάδα: 4ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ – 9090083
Στόχος Βελτίωσης:
Βασικός στόχος του προγράμματος είναι η σχολική ετοιμότητα του νηπίου, η οποία
συνίσταται στη γνωστική και την κοινωνικοσυναισθηματική του ανάπτυξη. Οι τρείς
βασικοί παράγοντες που εμπλέκονται στη διαδικασία (Οικογένεια- Νηπιαγωγείο- Δημοτικό
Σχολείο ) θα πρέπει να συνεργαστούν σε ένα κοινά αποδεκτό πλαίσιο επικοινωνίας
και συνεννόησης. Σκοπός είναι να γεφυρωθούν, μέσα σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης και
συνεργατικότητας, τα χάσματα και οι ασυνέχειες ανάμεσα στην οικογενειακή, τη
νηπιαγωγική και τη σχολική πραγματικότητα. Έτσι, με έμφαση στις σκληρές
λεγόμενες δεξιότητες (Γλώσσα- Μαθηματικά- Μελέτη Περιβάλλοντος), οι οποίες
έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις στην Α΄ Δημοτικού, με διαθεματική προσέγγιση, μέσα
από τα ενδιαφέροντα των παιδιών, με παιγνιώδη τρόπο, ευχάριστο και
εποικοδομητικό, η μαθησιακή διαδικασία θα προσφέρει χαρά και ικανοποίηση μέσα
από την κατάκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων. Επιπροσθέτως οι κοινές δράσεις με
τους φίλους της Α΄Δημοτικού θα προσδώσουν κοινωνικοσυναισθηματική κάλυψη και ανάπτυξη
αμφοτέροις, αλληλεπιδρώντας και με το περιβάλλον της γειτονιάς και της τοπικής
κοινωνίας.
Σχέδιο Δράσης: Η Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο
Δημοτικό Σχολείο
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Συντονιστής
Δράσης: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥΛΑ
Α΄ ΤΡΙΜΗΝΟ Ομαδικά και Ελεύθερα Παιχνίδια στο Πάρκο των Κομνηνών
με το τμήμα της Α΄Δημοτικού του 14ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας.
Σύμπραξη Αγγλικών και Εργαστηρίου Δεξιοτήτων«Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ- Με ασφάλεια κυκλοφορώ»
"Ο
ραφτάκος των λέξεων" θεατρική παράσταση στο χώρο του σχολείου από τη
θεατρική ομάδα " ο μικρός βορράς" του Τάσου Ράντσου (Θεσσαλονίκη)
Τα
κάλαντα στο Δημοτικό Σχολείο και η παράδοση της Χριστουγεννιάτικης αφίσας, που
δημιουργήσαμε για αυτούς.
Β΄ ΤΡΙΜΗΝΟ
Τηλεδιάσκεψη με την Α΄Δημοτικού μέσα σε
μια εκπαιδευτική ώρα με κοινό πρόγραμμα και θέμα μελέτης περιβάλλοντος.(δεν πραγματοποιήθηκε λόγω τεχνικών προβλημάτων)
Επίσκεψη της Α΄ Δημοτικού στο χώρο του Σχολείου μας με σκοπό τη
δημιουργία ενός κέικ, που το ονομάζουμε το κέικ της φιλίας.
Γ΄ ΤΡΙΜΗΝΟ
Παγκόσμια μέρα παιδικού βιβλίου.(2 Απριλίου)Συνεργασία με την περιφέρεια και την συγγραφέα παιδικών βιβλίων Δήμητρα Στεφανίδου. Αφιέρωμα στο βιβλίο της<<Ο Λούπυ Πυγολαμπίδας και το φως του φεγγαριού>>με την παρουσία του αντιπεριφερειάρχη και της ίδιας.
Συμπληρωματική δράση :Η λαμπάδα του φίλου μου στην Α Δημοτικού.
Πικ-νικ στο πάρκο στα πλαίσια της υγιεινής διατροφής ως αποτύπωμα στο
περιβάλλον, που είναι και το θέμα μας στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων.«ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ- ΥΓΙΗΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ» Καθαριότητα στο Πάρκο Κομνηνών: Οι μικροί καθαριστές εντοπίζουν τυχόν παραλήψεις στην καθαριότητα του πάρκου με όλα τα μέσα υγειονομικής προστασίας.
Σύμπραξη εργαστηρίου δεξιοτήτων «ΥΓΙΗ ΠΑΙΔΙΑ- ΥΓΙΗΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ» με το πρόγραμμα της ομαλής μετάβασης του νηπίου στην Α Δημοτικού. Επίσκεψη στο χώρο του σχολείου της υπεύθυνης της εταιρείας <<Μενοίκειο>>για παρασκευή γιαουρτιού και ανακύκλωση κεσέδων.(Γλαστράκια για τα φυτά μας)
Ζωγραφίζουμε την Άνοιξη στο πάρκο των Κομνηνών με τους φίλους μας της Α Δημοτικού. Επίσκεψη
στην τάξη της Α΄Δημοτικού και παρατήρηση του μαθήματος . Επίσκεψη στην τάξη της Α΄ Δημοτικού των νηπίων για μια προσομοίωση της πρώτης μέρας στο Δημοτικό σχολείο με όλο το πρόγραμμα
Συμβουλευτική γονέων (για όλους τους γονείς, δημοτικού και
νηπιαγωγείου) με την παρουσία ειδικού για την ανάλυση του προγράμματος και τα
οφέλη του.
Η Σχολική Ετοιμότητα του νηπίου.
Στους γονείς δόθηκαν ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση του προγράμματος
Θεατρικό παιχνίδι ρόλων και δραματοποίηση του παραμυθιού(Το χαμόγελο του Γίγαντα), που δημιουργήσαμε πέρσυ
στην καραντίνα και μετατρέψαμε σε e-book ,με την Α Δημοτικού στο χώρο του Νηπιαγωγείου.
Ομαλή μετάβαση του νηπίου από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο.Φύλλο Αξιολόγησης δράσεων από τον μαθητή.
Δημιουργία αφίσας και έκθεση με υλικό από όλο το πρόγραμμα στο χώρο
του σχολείου.
Με αυτές τις κοινές δράσεις, που είναι οργανωμένες και
στοχευμένες για συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς σκοπούς και τη
διάχυση του προγράμματος σε όλη την εκπαιδευτική διαδικασία, θα επιτευχθεί
ο στόχος βελτίωσης του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου