ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 4ο Νηπιαγωγείο Δράμας – Σχολικό έτος 2021-22
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ:ΥΓΕΙΑ
– ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΤΙΤΛΟΣ: «Τον Κ.Ο.Κ. αγαπώ- Με ασφάλεια κυκλοφορώ»
Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος για την Οδική Κυκλοφορία και Ασφάλεια είναι να γνωρίσουν τα παιδιά τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται τα οχήματα και οι πεζοί, να κατανοήσουν τους κανόνες της οδικής συμπεριφοράς και να αναπτύξουν δεξιότητες ασφαλούς μετακίνησης, αντίληψης και αντιμετώπισης των κινδύνων του δρόμου. Η Κυκλοφοριακή Αγωγή αποτελεί μία από τις κύριες στρατηγικές της οδικής ασφάλειας και ανήκει στα τέσσερα Ε: Education (Εκπαίδευση), Enforcement (Επιβολή), Engineering (Μηχανική), Emergency Systems (Συστήματα Έκτακτης Ανάγκης). Τα παιδιά κυκλοφορούν στον δρόμο ως πεζοί, ως επιβάτες αλλά και ως οδηγοί. Για αυτό πρέπει να τα βοηθήσουμε να αξιοποιήσουν όσο καλύτερα γίνεται κάθε ευκαιρία που τους δίνεται και να εξοικειωθούν με τους Κανόνες Οδικής Ασφάλειας. Το παρόν σχέδιο Κυκλοφοριακής Αγωγής, επιδιώκει την ανάπτυξη των δεξιοτήτων, της γνώσης, της κατανόησης και των προτύπων συμπεριφοράς που ωθεί τους χρήστες των οδών στην πρόληψη των ατυχημάτων. Μέσα από την ενασχόλησή με το συγκεκριμένο θέμα, οι μαθητές/ριες μπορούν να ευαισθητοποιηθούν περισσότερο σε θέματα που αφορούν την οδική ασφάλεια και να γίνουν ενεργοί πολίτες µε θετικές στάσεις και συμπεριφορές προς τον κόσμο των ενηλίκων. Η μελέτη του θέματος γίνεται με βιωματικό τρόπο και τα παιδιά κατακτούν τη γνώση με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και δραστηριότητες που έχουν νόημα για αυτά, κατανοώντας καλύτερα γεγονότα και φαινόμενα του περιβάλλοντός τους. Βασικός στόχος είναι η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών και η αλληλεπίδραση τους με το πλαίσιο της τάξης. Η δομή του προγράμματος επιτρέπει τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών, εξασκώντας τις πολλαπλές μορφές νοημοσύνης και τις δεξιότητές τους συμπληρωματικά με τους στόχους που θέτουμε σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων του νηπιαγωγείου. Οι μαθητές/ριες ασκούνται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να παίρνουν αποφάσεις, να προγραμματίζουν δραστηριότητες, να συνεργάζονται αποδοτικά, και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.
Τον παρόν πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε τον χρονικό διάστημα Οκτώβριος – Νοέμβριος 2021 και ολοκληρώθηκε μέσα σε επτά (7) εργαστήρια, το καθένα από τα οποία ολοκληρωνόταν μετά από τρεις (3) οργανωμένες δράσεις. Περιληπτικά τα εργαστήρια και οι δράσεις έχουν ως εξής:
1ο Εργαστήριο: «Το Συμβούλιο της Τάξης»
1η δραστηριότητα: Ανίχνευση πρότερων εμπειριών
2ηδραστηριότητα: «Πως κυκλοφορώ»-Αραχνόγραμμα
3ηδραστηριότητα: «Τι θέλω να μάθω για το θέμα»
2ο Εργαστήριο : «Ο Κ.Ο.Κ. στη γειτονιά του σχολείου»
1ηδραστηριότητα: «Περίπατος στη γειτονιά»
2ηδραστηριότητα: «Αποκωδικοποίηση των καταγραφών και συλλογή υλικού»
3ηδραστηριότητα: «Καταγραφή πινακίδων, Κινητικό παιχνίδι»
3ο Εργαστήριο :«Καλώς τον κ. Κ.Ο.Κ»
1ηδραστηριότητα: «Ανάγνωση παραμυθιού, Καλώς τον κ. Κ.Ο.Κ., -Εικονογράφηση»
2ηδραστηριότητα: « Ερμηνεία πινακίδων, Ζωγραφίζουμε τις αγαπημένες μας»
3ηδραστηριότητα: «Αρκούν αυτές για την ασφάλεια μας; Ζωγραφίζουμε την δική μας4ο Εργαστήριο: «Οι φωτεινοί σηματοδότες»
1ηδραστηριότητα: «Ο Σταμάτης και ο Γρηγόρης-Κατασκευή φαναριού»
2ηδραστηριότητα: «Παιχνίδια ρόλων-Συμπεριφορά πεζών και αυτοκινήτων»
3ηδραστηριότητα: «Επίσκεψη στο Πάρκο των Κομνηνών-Βιωματική εμπειρία»
5ο Εργαστήριο: «Εγώ και το ποδήλατό μου»
1ηδραστηριότητα: «Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας,-Αξιοποίηση παραμυθιού»
2ηδραστηριότητα: «Εντοπίζοντας τη σωστή & λάθος συμπεριφορά του ποδηλάτη,-ακρόαση τραγουδιού “Η ποδηλάτισσα”»
3ηδραστηριότητα: «Με τιμόνι τη φαντασία ποδηλατώ στο όνειρο, εικονογράφηση»
1ηδραστηριότητα: «Προετοιμασία για την επίσκεψη»
2ηδραστηριότητα: «Η επίσκεψη του Τροχονόμου στο σχολείο»
3ηδραστηριότητα: «Αποτίμηση επίσκεψης»
7ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση
1ηδραστηριότητα: «Βάζω στόχους και προχωρώ» 2ηδραστηριότητα: «Τι μάθαμε»
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να αξιολογούν τις εμπειρίες που αποκτούν μέσα από το σχέδιο καθ’ όλη τη διαδικασία. Περιγράφουν τα βιώματά τους, εκφράζουν τις σκέψεις τους, τα συναισθήματα τους, κάνουν εκτιμήσεις για τις διάφορες δραστηριότητες και θέτουν νέα ερωτήματα. Όταν ολοκληρωθεί το σχέδιο, τα παιδιά κάνουν την τελική αξιολόγηση του προγράμματος και την αυτό-αξιολόγησή τους. Ενθαρρύνονται να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τις εμπειρίες που απέκτησαν και να προσδιορίσουν τι αποκόμισαν. Κάνουν διάλογο, ανταλλάσσουν απόψεις, δίνουν ερμηνείες, επανεξετάζουν τις γνώσεις τους, αναλύουν έννοιες, εκφράζουν συναισθήματα, σκέψεις, ιδέες.
Έτσι όλα έχουν πλέον νόημα!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου