Τετάρτη 1 Ιουνίου 2022

ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ -Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- 4ο Νηπιαγωγείο Δράμας – Σχολικό έτος 2021-22

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ-ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ»

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: «STEAM-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ»

ΤΙΤΛΟΣ : «ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΟΙ -Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ»



Κύριος σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος  είναι να μάθουν τα παιδιά τα καιρικά φαινόμενα και τον κύκλο του νερού,να  εξοικειωθούν με έννοιες που ακούνε καθημερινά σε δελτία και προγνώσεις καιρού, να επιλέγουν, να οργανώνουν και να ταξινομούν πληροφορίες αξιοποιώντας χρονικές έννοιες. Επιπλέον θα κινητοποιηθούν να αναγνωρίζουν και να δημιουργούν χάρτες, εντοπίζοντας θέσεις και διαδρομές μεταξύ σημείων αναφοράς και  να μετρούν διαδρομές. Βασική μέριμνα είναι να αποκτήσουν οι μαθητές θετικές στάσεις και συμπεριφορές. Το παρόν σχέδιο, επιδιώκει την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης, την ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης και του αλληλοσεβασμού.  Μέσα από την ενασχόλησή με το συγκεκριμένο θέμα, οι μαθητές/ριες μπορούν να ευαισθητοποιηθούν και να προβληματιστούν περισσότερο σε θέματα που αφορούν περιβαλλοντικά προβλήματα, σχετικά με τα ακραία καιρικά φαινόμενα και να αναζητούν μηχανισμούς για την προστασία του πλανήτη. Η μελέτη του θέματος γίνεται με βιωματικό τρόπο και τα παιδιά κατακτούν τη γνώση με πολλούς διαφορετικούς τρόπους και δραστηριότητες που έχουν νόημα για αυτά, κατανοώντας καλύτερα γεγονότα και φαινόμενα του περιβάλλοντός τους. Βασικός στόχος  είναι η ενεργητική συμμετοχή των παιδιών, η ομαδική συνεργασία για την επίλυση συνολικών προβλημάτων καθώς και η αλληλεπίδραση τους με το πλαίσιο της τάξης.  Η δομή του προγράμματος επιτρέπει τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών, εξασκώντας τις πολλαπλές μορφές νοημοσύνης και τις δεξιότητές τους συμπληρωματικά με τους στόχους που θέτουμε σε σύνδεση με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων του νηπιαγωγείου. Οι μαθητές/ριες ασκούνται να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, να παίρνουν αποφάσεις, να προγραμματίζουν δραστηριότητες, να συνεργάζονται αποδοτικά, και να σέβονται τα δικαιώματα των άλλων.

Τον παρόν πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε τον χρονικό διάστημα Φεβρουάριος 2022 – Μάρτιος 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα σε επτά (7) εργαστήρια, το καθένα από τα οποία ολοκληρωνόταν μετά από τρεις (3) οργανωμένες δράσεις. Περιληπτικά τα εργαστήρια και οι δράσεις έχουν ως εξής:

1ο Εργαστήριο: «Το Συμβούλιο της Τάξης»

1η δραστηριότητα: Ανίχνευση πρότερων εμπειριών

2η δραστηριότητα: «Τα καιρικά φαινόμενα»



3η δραστηριότητα: «Τι θέλω να μάθω για το θέμα»



2ο Εργαστήριο : «Αναζητώ τα καιρικά φαινόμενα-Ρομποτική»

1η δραστηριότητα: «Προσανατολισμός στο χώρο»

2η δραστηριότητα: «Κίνηση σε ταμπλό»

3ηδραστηριότητα: «Κίνηση beebot, λαβύρινθοι, λογισμικά Η/Υ»

3ο Εργαστήριο : «Οι εποχές»

1ηδραστηριότητα: «Η γη και η εναλλαγή των εποχών»

2η δραστηριότητα: «” Έχει ο καιρός γυρίσματα, όπως και οι εποχές”. Εικονογράφηση»



3η δραστηριότητα: «Εποχές και ανθρώπινες δραστηριότητες. “Ο καιρός στην αγαπημένη μου εποχή” .Εικονογράφηση»



ΑΝΟΙΞΗ



4ο Εργαστήριο: «Ας γίνουμε μετεωρολόγοι»

1η δραστηριότητα: «Αναζήτηση πληροφοριών για τους μετεωρολόγους»

2η δραστηριότητα: «Πρόβλεψη καιρού»



3η δραστηριότητα: «Κατασκευή βαρόμετρου, οργάνωση καιρικών φαινομένων με ραβδογράμματα, καταγραφή συμπερασμάτων»



5ο Εργαστήριο: «Ο κύκλος του νερού»

1η δραστηριότητα: «”Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα”. Αξιοποίηση-Εικονογράφηση»


2η δραστηριότητα: «Πειράματα-αλλαγές στη φυσική κατάσταση του νερού»


3η δραστηριότητα: «Δραματοποίηση του παραμυθιού της 1ηςδραστηριότητας.”Το ποταμάκι”-Αξιοποίηση ποιήματος, εικονογράφηση»


6ο Εργαστήριο: «Ακραία καιρικά φαινόμενα-Κλιματική αλλαγή »

1η δραστηριότητα: « Εκπαιδευτικά βίντεο «  Ο Bozzetto για τον πλανήτη που συνεχίζουμε να καταστρέφουμε!», «Οι χειρότερες φυσικές καταστροφές -η απίστευτη δύναμη της φύσης». Συζήτηση, καταγραφή εντυπώσεων.

2η δραστηριότητα: «Τι νιώθω όταν τα καιρικά φαινόμενα …αγριεύουν;, Ιδεοθύελλα, κινητικό παιχνίδι»

3η δραστηριότητα: « “Τι μπορώ να κάνω για να μην γίνουν τα καιρικά φαινόμενα απειλητικά για τον πλανήτη;”, εικονογράφηση»

Να μην κόβουμε τα δέντρα




Δεν πετάμε σκουπίδια στις θάλασσες




7ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση

1η δραστηριότητα: «Βάζω στόχους και προχωρώ»

2η δραστηριότητα: «Τι μάθαμε»

3η δραστηριότητα: «Δημιουργία αφίσας για τα καιρικά φαινόμενα»



Τα παιδιά ενθαρρύνονται να αξιολογούν τις εμπειρίες που αποκτούν μέσα από το σχέδιο καθ’ όλη τη διαδικασία. Περιγράφουν τα βιώματά τους, εκφράζουν τις σκέψεις τους, τα συναισθήματα τους, κάνουν εκτιμήσεις για τις διάφορες δραστηριότητες και θέτουν νέα ερωτήματα. Όταν ολοκληρωθεί το σχέδιο, τα παιδιά κάνουν την τελική  αξιολόγηση του προγράμματος και την αυτό-αξιολόγησή τους. Ενθαρρύνονται να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τις εμπειρίες που απέκτησαν και να προσδιορίσουν τι αποκόμισαν. Κάνουν διάλογο, ανταλλάσσουν απόψεις, δίνουν ερμηνείες, επανεξετάζουν τις γνώσεις τους, αναλύουν έννοιες, εκφράζουν συναισθήματα, σκέψεις, ιδέες.

 Έτσι όλα έχουν πλέον νόημα!











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου